Stanisław Konarski, dr ekonomii (SGH), mgr pedagogiki ogólnej (UW) skonar@sgh.waw.pl
Sfery zainteresowań naukowych oraz dużych doświadczeń zawodowych
Nowoczesne misje, strategie i systemy edukacji akademickiej dynamizujące tworzenie, rozwój: (a) społeczeństwa i gospodarki opartych na wiedzy (GOW) oraz mądrości (GOM); (b) systemów innowacyjnych; (c) organizacji uczących się; (d) holistyczny, harmonijny rozwój indywidualny człowieka.
Teoria wychowania społeczno-moralnego. Systemy wartości a rozwój indywidualny oraz społeczno-gospodarczych podmiotów w skali mezo i makro.
Definiowanie, diagnozowanie, kształtowanie kompetencji transferowalnych, społeczno-psychologicznych kadr organizacji (przedsiębiorstw). Systemy wyzwalające motywację oraz potencjał kreatywności oraz innowacyjności pracowników organizacji, strategie rozwoju osobistego.
Możliwości zastosowania dorobku psycholingwistyki oraz sztuki w koncepcjach edukacyjnych oraz działalności biznesowej.
Ważniejsze opracowania
- Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i menedżerów, red. i współautor S. Konarski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006, w 2008 wyd. 2.
- Kompetencje transferowalne. Diagnoza-kształtowanie-zarządzanie, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010.
- Transferable competencies. Diagnosis-formation-management, S. Konarski, D. Turek, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
Główne tendencje współczesnej epoki jako wyzwanie dla systemów edukacyjnych, badania statutowe SGH 2014.